Grupa/grupy odbiorców programu Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Trenerzy programu – osoby uprawnione do szkolenia realizatorów Trenerzy Stowarzyszenia Psychoprofilaktyki „Spójrz Inaczej w Starachowicach” Lista trenerów
Wymagany czas trwania szkolenia przygotowującego do prowadzenia programu – dla realizatorów programu 55 godzin – 6 dni, w 2 częściach 4 dni+2 dni Dopuszczalne modyfikacje szkolenie w 3 częściach – 2 dni+ 2 dni +2 dni
Osoby przygotowane do prowadzenia programu – realizatorzy programu
Nazwa grupy
Dokument potwierdzający
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy oraz inne osoby z przygotowaniem pedagogicznym, pracujące z dziećmi w klasach IV-VI w szkołach lub innych placówkach opieki pozaszkolnej
Certyfikat realizatora Programu „Spójrz Inaczej” (lub – w latach wcześniejszych – zaświadczenie o ukończeniu szkolenia) wydany przez Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki „Spójrz Inaczej”
Dopuszczalne modyfikacje (odnoszące się do rozszerzania grupy realizatorów)
Nazwa grupy
Dokument potwierdzający
osoby bez przygotowania pedagogicznego, pracujące z dziećmi w kl. IV-VI w szkołach lub innych placówkach opieki pozaszkolnej
Certyfikat realizatora Programu „Spójrz Inaczej” (lub – w latach wcześniejszych – zaświadczenie o ukończeniu szkolenia) wydany przez Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki „Spójrz Inaczej”
Wymagany czas trwania programu
Dzieci/Młodzież
Rodzice/Opiekunowie
Nauczyciele/Wychowawcy
24-27 godz. lekcyjnych w zależności od klasy), zajęcia prowadzone systematycznie w ciągu całego roku szkolnego, z częstotliwością co 1-2 tygodnie
2 spotkania około 1-godzinne z rodzicami – przed rozpoczęciem i na zakończenie realizacji programu
Nie dotyczy
Dopuszczalne modyfikacjie
Dzieci/Młodzież
Rodzice/Opiekunowie
Nauczyciele/Wychowawcy
Dopuszczalne jest łączenie dwóch tematów pod warunkiem, że w ciągu jednego dnia zajęcia nie trwają dłużej niż 2 godziny lekcyjne. Dopuszczamy w przypadkach nadzwyczajnych opuszczenie w ciągu roku szkolnego maksymalnie 2-3 zajęć, pod warunkiem, że opuszczanie tematów nie jest celowym działaniem wynikającym z postawy lub problemów osobistych prowadzącego zajęcia, a opuszczone tematy nie są z tego samego bloku tematycznego.