Cel główny
ograniczenie zachowań agresywnych uczniów w klasie poprzez wyposażenie wychowawców w kompetencje, które umożliwią budowanie więzi i wsparcia pomiędzy wychowawcami a uczniami agresywnymi oraz stwarzanie w klasie warunków sprzyjających uzyskiwaniu przez uczniów agresywnych akceptacji i wsparcia ze strony innych uczniów.
Cele szczegółowe
- zwiększenie poziomu akceptacji w klasie dla uczniów przejawiających zachowania agresywne,
- rozwijanie u uczniów agresywnych pozytywnego stosunku zarówno do grupy klasowej i wychowawcy, jak i do obowiązków uczniowskich,
- zwiększenie umiejętności wychowawców w zakresie identyfikowania ról grupowych, etapów procesu grupowego oraz pracy na procesie grupowym,
- wzmocnienie więzi pomiędzy wychowawcą a uczniami agresywnymi w efekcie zmiany nastawienia nauczyciela do uczniów agresywnych i zwiększenia zrozumienia dla ich problemowych zachowań.