Standardy realizacji

Realizatorzy programu to wychowawcy klas, pedagodzy, psycholodzy szkolni, którzy prowadzą zajęcia z uczniami po ukończeniu trwającego 12 godzin dydaktycznych szkolenia. W trakcie szkolenia w sposób praktyczny i aktywny poznają program i mają okazję ćwiczyć wybrane zadania. Zaświadczenie ukończenia szkolenia potwierdza przygotowanie do prowadzenia zajęć z uczniami. Udział w szkoleniu, a następnie przeprowadzenie zajęć z uczniami jest dla realizatorów okazją do refleksji nad własnymi zasobami, mocnymi stronami i poziomem odporności psychicznej (rezyliencji).

Program jest wprowadzany w Polsce na podstawie umowy licencyjnej z angielską fundacją Partnership for Children. Koordynatorem jest Centrum Pozytywnej Edukacji – niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli, która oferuje program we współpracy z trenerami i placówkami doskonalenia nauczycieli w całym kraju. Koordynator za pomocą elektronicznego systemu zbiera zamówienia szkoleń i  zgłoszenia realizatorów, organizuje szkolenie i zapewnia dostawę materiałów.

Materiały do realizacji programu:

  • Przewodnik nauczyciela – zawiera wprowadzenie do programu i szczegółowe scenariusze spotkań
  • 16 zafoliowanych kart A4
  • zestaw materiałów w wersji elektronicznej – m.in. prezentacje ppt, krótkie filmy, artykuły na temat rezyliencji
  • Workbook dla uczniów – to zestaw kart pracy, zadań do każdego z 11 spotkań. Realizator otrzymuje Workbooki w postaci zeszytu A4 oraz w wersji elektronicznej z możliwością samodzielnego wydruku. 

Program jest realizowany w klasie, sali szkolnej, w której jest możliwość ustawienia ławek lub krzeseł w kręgu, wyposażonej w dostęp do komputera, rzutnika lub tablicy multimedialnej.

Jedna edycja programu składa się z 11 spotkań trwających po ok. 45 minut każde, realizowanych w odstępach tygodniowych lub dwutygodniowych. Zajęcia powinny być zrealizowane w trakcie jednego roku szkolnego w sposób ciągły, tak by każde kolejne spotkanie było pogłębieniem i wzmacnianiem już nabytych umiejętności.