W latach 2016-2017 zostały przeprowadzone badania ewaluacyjne, których wyniki posłużyły do wprowadzenia zmian, poprawek, doskonalenia materiałów i sposobów prowadzenia zajęć z dziećmi. W badaniach tych uczestniczyli nauczyciele, którzy realizowali program w klasach. Udzielili oni odpowiedzi na ankietę on-line.
Wyniki zebrane w trakcie ewaluacji m.in wskazują, że:
- najczęściej program był prowadzony przez nauczycieli w ramach godziny wychowawczej – 43% oraz jako zajęcia dodatkowe – 31%
- większość nauczycieli zrealizowała po dwa spotkania do każdej z 10 części programu;
- scenariusze zajęć zostały generalnie ocenione przez nauczycieli dobrze, ale było też wiele uwag dotyczących zbyt obszernej oferty i braku czasu na zrealizowanie wszystkiego;
- uczucia towarzyszące nauczycielom podczas realizacji programu – to najczęściej: zaciekawienie, zadowolenie, radość;
- w odbiorze nauczycieli pierwszą reakcją rodziców na udział ich dzieci w programie było zaciekawienie, chęć współpracy, zaangażowanie oraz docenienie ważności tematów poruszanych w programie.
- uczniowie, w opinii nauczycieli, dobrze odbierali program. Nauczyciele relacjonowali, że dzieci więcej mówią o sobie, lepiej sobie radzą w trudnych sytuacjach, są bardziej przyjazne, są bardziej optymistyczne tzn. umieją szukać pozytywniej interpretacji wydarzeń.
- 93% nauczycieli poleciłoby program innym nauczycielom.
Źródło: Wniosek aplikacyjny programu Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej i raport z ewaluacji programu pn. Raport z ewaluacji procesu wdrażania programu Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej w roku szkolnym 2016-2017