Głównym celem oddziaływań jest zmiana statusu społecznego dzieci nielubianych w klasie szkolnej na taki, który świadczyłby o większej akceptacji przez rówieśników. Wyróżniono także trzy cele szczegółowe:
- tworzenie dzieciom nielubianym warunków do rozwijania samokontroli emocjonalnej,
- tworzenie dzieciom nielubianym warunków do rozwijania zdolności do decentracji interpersonalnej (umiejętności spojrzenia na różne sytuacje z perspektywy drugiej osoby),
- tworzenie dzieciom nielubianym warunków do kształtowania poczucia własnej wartości.
Założono, że w wyniku tworzenia uczestnikom zajęć warunków do rozwijania samokontroli emocjonalnej, zdolności do decentracji interpersonalnej oraz kształtowania poczucia własnej wartości, może nastąpić korzystna zmiana w postrzeganiu ich przez rówieśników i wychowawców klas, co z kolei może daje szansę na modyfikację niskiej pozycji, jaką dzieci nielubiane zajmują w klasie szkolnej.