Ewaluacja procesu była przeprowadzana wielokrotnie przy okazji różnych realizacji programu. Do oceny odbioru i przebiegu programu wykorzystano:
- profesjonalne nagranie pełnej 3-godzinnej edycji programu dla uczniów klasy V,
- ankiety ewaluacyjne zbierane po każdorazowej standardowej realizacji programu,
- zogniskowany wywiad grupowy przeprowadzony z uczniami – uczestnikami programu (dwie grupy).
Wyniki zebranych danych w ramach ewaluacji procesu wskazują, że program jest:
- łatwy do implementacji w szkołach (prosty do realizacji scenariusz),
- dobrze odbierany przez szkoły i część uczestników.
Uczestnicy wywiadów grupowych również podkreślali wysokie kompetencje prowadzącego w zakresie sposobu prowadzenia zajęć jak i wiedzy merytorycznej. Udział w programie przyczynił się do wzrostu poziomu ich wiedzy na temat problemów i negatywnych konsekwencji dla zdrowia związanych z piciem alkoholu oraz wzmocnił ich postawy proabstynenckie i korzystne przekonania normatywne.
Źródło: Kwestionariusz aplikacyjny Programu Debata złożony do systemu rekomendacji (2015)